Chcąc skorzystać z oferty należy:
- być mieszkańcem Gminy objętej ofertą;
- znać hasło promocji Teatr dla Gminy Janów
- zarezerwować miejsca na wybranym spektaklu;
- odebrać bilety w uzgodnionym terminie;
Odbiór biletów promocyjnych:
- zakupu biletów można dokonać w kasie biletowej Teatru na podstawie wcześniejszej rezerwacji Teatr dla Gmin;
- za bilety można również zapłacić przelewem na podany na nr konta Teatru Przelewy za bilety indywidualne: CITIBANK HANDLOWY 86 1030 1104 0000 0000 9324 6001
Uwaga! Po ogłoszeniu tytułu i daty prezentacji spektaklu objętego projektem, bilety wcześniej zakupione nie podlegają wymianie.
Oferta promocyjna skierowana jest zarówno do widzów indywidulanych jak również dla grup – mieszkańców konkretnej Gminy biorącej udział w projekcie.
W przypadku miejsc promocyjnych konieczna jest wcześniejsza rezerwacja miejsc - tel. (34) 372 33 47 (27, 57), Kasa Teatru 372 33 06 i podanie nazwiska osoby zainteresowanej oraz hasła Gmina
LISTOPAD 2021 r.
„CUDOWNA TERAPIA” 27.11 (sobota), godz. 18.00
„DZIEWIĄTY DZIEŃ KSIĘŻYCOWY” 11 i 12.11 (czwartek, piątek), godz. 19.00
„POŻAR W SERCU” 14.11 (niedziela), godz. 19.00
„FAŁSZ” 11.11 (czwartek), godz. 16.00 oraz 14.11 (niedziela), godz. 16.00
Informacje o spektaklach dostępne na www.teatr-mickiewicza.pl <http://www.teatr-mickiewicza.pl>
CUDOWNA TERAPIA
Daniel Glattauer, przekład – Piotr Szalsza
reżyseria, muzyka – Tomasz Man, asystent reżysera - Adam Hutyra, scenografia, kostiumy – Anetta Piekarska-Man, animacje – Zuzanna Piekarska
Obsada: Teresa Dzielska, Adam Hutyra, Marek Ślosarski
Joanna i Valentin wybrali się na terapię małżeńską. Zgodni są tylko co do jednego - że zamierzają się rozstać, a zgrany zespół stanowią jedynie podczas kłótni.
Terapeuta diagnozuje u nich tak ostry stan napięcia, że sięga po specjalną metodę: cudowną terapię. Muszą sobie wyobrazić cud, że nagle wszystko jest między nimi w porządku. Efekt jest odwrotny - fikcyjne wyobrażenie szczęścia uwypukla tylko obecną między nimi pustkę. Oboje jeszcze mocniej się zacietrzewiają. Również gra w zamianę ról nie przynosi skutku, a staje się idealną okazją, by przedstawić partnera jako potwora i go przedrzeźniać. Joanna i Valentin wydają się naprawdę beznadziejnym przypadkiem, aż terapeucie kończą się ćwiczenia i zarządza przerwę… Gdy sesja zostaje wznowiona, psycholog po odbytej rozmowie telefonicznej wydaje się zupełnie roztrzęsiony. Nie jest w stanie prowadzić dalej terapii, aż w końcu zdziwieni małżonkowie przystępują do kontrnatarcia. Teraz to oni zaczynają zadawać pytania...
czas trwania spektaklu - 80 minut /bez przerwy/
POŻAR W SERCU
<https://www.teatr-mickiewicza.pl/foto/news/big/8a871278d8790e7758116fed29471c9d.jpg#main>
Szanowni Państwo, droga Publiczności!
Nasz najnowszy koncert „Pożar w sercu” nie jest zupełną nowością. W dużej mierze opiera się na widowisku „Rytm w sercu” pokazywanym trzykrotnie w okresie letnim. Ponieważ jednak „Rytm…” powstał na specjalne zamówienie częstochowskiego Wydziału Zdrowia i rządzić się musiał prawami imprezy okolicznościowej, decydując się na premierę teatralną czuliśmy się w obowiązku nieco przerobić scenariusz. Dlatego wykreśliliśmy z niego piosenki śpiewane wcześniej w Zaczarowanym koniu, dołożyliśmy sześć nowych (w tym takie przeboje jak: Wakacje z blondynką, Poszłabym za Tobą, Rebeka czy W Polskę idziemy…, ale i nieco mniej znane: Tato, kup mi dżinsy, piękne tango Stachu). Doszły też teksty mówione, miejscami poetyckie, miejscami satyryczne i …. z „Rytmu…” zrobił się „Pożar”.
Zapraszamy zatem na żywiołowy i naprawdę energetyczny koncert. Warto wpaść do teatru nie tylko by posłuchać w większości znanych piosenek sprzed lat, ale przede wszystkim dla fantastycznych wykonawców zgrupowanych w dwa oktety:
aktorski: Iwona Chołuj, Marta Honzatko, Hanna Zbyryt, Waldemar Cudzik, Adam Hutyra, Michał Kula, Maciej Półtorak, Antoni Rot
i muzyczny: Wojtek „Brodi” Turbiarz, Agnieszka Pawełczyk, Damian Kluźniak, Piotr Nikoli, Wojciech Cyndecki, Borys Sławenta, Konrad Gzik, Adrian Gzik.
I sądzę, że nie będzie nadużyciem, gdy w imieniu Ich wszystkich zaproszę Państwa do wspólnej zabawy.
Robert Dorosławski
DZIWIĄTY DZIEŃ KSIĘŻYCOWY
<https://www.teatr-mickiewicza.pl/foto/news/big/ab95a3b887b5ec73932149bcefa5d1d7.jpg#main>
Tragikomedia w trzech aktach
Ołeksandra Hromowa, przekład: Anna Korzeniowska-Bihun, reżyseria: Michał Zdunik, scenografia: Anna Adamek, muzyka: Aleksander Dębicz, kostiumy: Aleksandra Harasimowicz, projekcje: Patrycja Polkowska
Współczesna ukraińska rodzina z Kijowa: rozwiedziony Ołeh, utrzymujący bliskie kontakty z byłą żoną Ołeną oraz owdowiałą matką Hanną i jej absztyfikantem Wiktorem, prowadzą dość zrównoważone życie. Nagle w progu ich domu staje Iryna, która podaje się za wnuczkę zmarłego męża Hanny z pierwszego małżeństwa. Pod pachą trzyma urnę z prochami swojej babci, czyli pierwszej żony męża Hanny. Okazuje się, że jej ostatnim życzeniem było, aby mogła spocząć obok ukochanego mężczyzny, który, mimo że ją porzucił, przez wiele lat słał jej miłosne listy. Pojawienie się Iryny wywołuje burzę w życiu kijowskiej rodziny. Mimo wielu oporów i sprzeciwów najbliższych, Hanna w porywie szlachetności zgadza się umieścić urnę w grobie męża, ale na przeszkodzie staje biurokracja. Cmentarz jest zamknięty i chować na nim można tylko członków najbliższej rodziny, do których była żona już się nie zalicza. W końcu rodzina decyduje się na nielegalne zakopanie urny. Ołeh bierze łopatę, Wiktor dłuto. Chowają urnę, wybijają stosowny napis na tablicy i sprawa załatwiona. Iryna wraca do Izmaiłu, a cała historia zmienia nastawienie rodziny do życia. Hanna przyjmuje oświadczyny Wiktora, Ołeh zaczyna godzić się z byłą żoną. I wszystko skończyłoby się pięknie, gdyby nie dociekliwość Ołeny...
Obsada: Agata Ochota, Sylwia Oksiuta-Warmus, Hanna Zbyryt, Antoni Rot, Bartosz Buława (gościnnie)
Prawami do sztuki dysponuje Agencja ADiT
FAŁSZ
Lot Vekemans, przekład – Ryszard Turczyn,
reżyseria, kostiumy – André Hübner-Ochodlo,
muzyka – Adam Żuchowski, scenografia –
André Hübner-Ochodlo, Stanisław Kulczyk
asystent reżysera - Mariusz Korek
Obsada: Kat – Iwona Chołuj, Sis – Teresa Dzielska, Gé – Maciej Półtorak
Co wydarzyło się w nocy, podczas powrotu samochodem z rodzinnego przyjęcia? Sis, celebrytka i znana moderatorka telewizyjna, wraz z siostrą, Kat, uznaną aktorką dramatyczną (choć obecnie trochę zapomnianą), siedzą w policyjnej celi, oskarżone o spowodowanie śmiertelnego wypadku drogowego i ucieczkę z miejsca zdarzenia.
W spektaklu André Hübnera-Ochodlo miejsce, w którym rozgrywa się akcja, jest symboliczne, to uniwersalna, metaforyczna przestrzeń.
To, co najważniejsze, rozgrywa się między dwiema bohaterkami dramatu. W zamknięciu, izolacji, gdzie rozmywają się kategorie „prawda” i „fałsz”, kobiety rozpoczynają rozrachunek życia, dotykający boleśnie takich pojęć egzystencjalnych jak: sumienie, zbrodnia, wina i kara. W psychologicznej rozgrywce siłę stanowią słowa. Im dalej w próbie dociekania prawdy, tym ciemniej…
Między Kat a Sis dokonuje się bolesna wiwisekcja uczuć. Padają wzajemne oskarżenia, na światło dzienne wychodzą traumy dzieciństwa, wzajemna zazdrość i brak zrozumienia.
Gdy nagle w celi pojawia się Gé – świadek wypadku – wydarzenia feralnej nocy zdają się wyjaśniać. Pozostaje tylko pytanie: Na ile wiarygodny jest ten obcy? Kim jest: naukowcem, filozofem, kloszardem? Jaką wiedzą dysponuje? Czy można mu ufać? I dlaczego swoją opowieść wygłasza wprost do kamery umieszczonej przy suficie celi?
Sztuka Vekemans zachwyca językiem i mistrzowsko napisanymi dialogami. Intryguje. Autorka wkrada się w głąb ludzkiej duszy, opowiadając o naszych pragnieniach i słabościach, skomplikowanej naturze ludzkich zachowań i wzajemnych relacji, o wyborach i emocjach, które nie zawsze są oczywiste.
Ten spektakl stawia wiele pytań widzowi. Nie ma na nie gotowych odpowiedzi. Każdy musi sam je odnaleźć.
Dramat „Vals” miał światową prapremierę w 2013 roku w Gandawie, a w 2014 roku otrzymał nagrodę Królewskiej Akademii Języka i Kultury Niderlandzkiej jako najlepszy dramat roku. Tekst w mistrzowski sposób kontynuuje dramaturgię Harolda Pintera i Jeana-Paula Sartre’a. Autorka dramatu – Lot Vekemans – jest zaliczana do wschodzących gwiazd współczesnej dramaturgii. Zebrała również bardzo pochlebne recenzje za opublikowaną w 2016 roku powieść „Ślubna sukienka z Warszawy”.
Czas trwania spektaklu - 95 minut (bez przerwy)
Teatr dla mieszkańców Gminy Janów
🗓 Utworzono dnia 13.10.2021